Nu har JAG startat mitt nya liv...

I måndags så begav jag mig till Mittuniversitet i H-Sand. Med pirrig mage o knän som skakade så stegade jag  in i aulan.Shit så nervigt.Jag ska bli lärare har jag äntligen bestämt mig för.
Hade denna plan för ett antal år sedan vad om då kom ivägen vet jag inte. Så nu som sagt så sitter jag i skolbänken.

Redan första dagen så träffade jag en jag kännt sedan tidigare och en helt ny tjej som redan då kom nedrans bra överräns. Vi har sett till att från då har vi kämpat ihop och kommer förmodligen att göra så i 3 ½ år till.
Go o glada girlsen..

Melker har under denna tid varit hos mormor o moster, 2 fm så var pappan tillgänglig så då ställde han upp. Så svårt att lämna till dem man känner trodde jag inte att det skulle vara,hur svårt kommer det den dagen när lilleman ska börja på förskolan som jag hoppas blir snart.

Utöver detta är världen lite annorlunda numera, Men vi kämpar oss framåt i ledet. Kösystem är ett bra ord.

Jag har konstant dåligt samvete över hur lite jag pluggar med tanke på att jag inte öppnat böckerna och det är beräknat att varje dag ska man plugga o då i minst 6 h per dag. Plus att vi har en hemtenta den 2 feb och en riktig den 14 feb.

Förutom allt med plugget så håller jag på att planera lite 1 årsfirande.Min älskade son Melle mus fyller 1 år. Jag kan inte fatta Att tiden har runnit ifrån mig,Kan ni?

Hoppas tårtan kommer att vara en härlig fröjd för ögat att se... och munnens alla smaker kommer att kyssas i år.

Alltså jag ska inte baka den om ni förstått det.
Firandet av den lille kommer att ske på tisdagen för de som inte kan komma på helgen.

Hoppas att han kommer att få en underbar dag med mycket kärlek och uppmärksamhet och att maninte stressar sig igenom firandet för annat utan att man kan få känna ett lugn omys över hela dagen .








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0