Bara Mamma=Jag

bara vara mamma hela tiden,inget annat än det! 24 h om dygnet inget annat spelrum finns.
Allt annat förutom mina behov kommer först just nu,inge fel idet egentligen men visst hade det varit kul att fått varit med andra vuxna prata om annat än sovtider mattider o kyrkis.

Vad hände med mitt förra jag?
Vart har det tagit vägen. Den som var i väg då o då. Som fick med sig kompisar till närr o fjärran.
Far jag någonstans så har jag min lilla kille med mig. Alltid.

Vart tog tiden vägen för egentid egentligen.

Jag som alltid har sagt till mina kompisar som är blivande mödrar att låt inte eran tid bara försvinna bara för att ni har fått barn o skaffat familj. Förespråkat att alltid få till en stund om dagen i veckan att få göra något annat än att bara vara underbar mamma.

Vissa säger att egentid inte behövs, jag säger jo det behövs annars så försvinner man. tynar man iväg...

Nu nu nu ..

Jag älskar att vara mamma. Älskar min lille son,men ibland nån gång vill jag vara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0