Fick tips!!!

Berättade för min väninna att jag väntade bebis . fick då tips av henne att genast starta med folsyra och järntabletter.
Folsyran var för att barnet inte skulle

Livsmedelsverket och Socialstyrelsen har gemensamt gett ut en rekommendation om folsyra och graviditet. I vissa länder - dock inte i norden - med hög risk för missbildningar i centrala nervsystemet såsom spina bifida (ryggmärgsbråck) och anencefali (svår hjärnmissbildning) har man visat att risken för dessa fosterskador kan minskas om den gravida kvinnan tidigt i graviditeten intar extra doser av vitaminet folsyra.

STARTADE GENAST MED DET !!!

Sedan så var det järntabletter : Det insåg jag att det var ett måste . Kan ju somna stående efte en dag på jobbet!!!
Så nu intar jag minst 3 tab järn och 1 tab folsyra varje dag ..

Tack för tipset !! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ta det lugnt med järnet bara om inte barnmorskan ordinerat annat. Kan lätt bli väldigt hård i magen av det, och såg ditt blodvärde bra ut är det ingen idé att stoppa in dem ;) Men folsyran är bara bra!



Kramis

2009-06-09 @ 10:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0